Simplifică-ți raportarea fiscală
Manager Flota sincronizează automat facturile emise de partenerii tăi Uber, Bolt, Blue, Gocab, Glovo, Tazz și Bolt Food cu aplicațiile de facturare Oblio sau Facturis Online. Urmează pașii de mai jos pentru a conecta conturile și a importa rapid rapoartele.
Urmează pașii în ordine pentru:
Creează-ți contul Manager Flota pentru a beneficia de sincronizarea automată a rapoartelor eFactura și de gestionarea rapidă a facturilor către persoane juridice și fizice.
Folosiți CIF-ul firmei (CUI), nu codul de TVA intracomunitar.
Pentru a transmite facturile în SPV prin intermediul ManagerFlota, este obligatoriu să dețineți un cont într-un program de facturare, puteți alege dintre Oblio sau Facturis Online.
Atenție! Este obligatoriu să conectați semnătura digitală în programul de facturare pe care l-ați ales. Doar după activarea semnăturii digitale facturile pot fi transmise în SPV.
Atenție! După achiziționarea semnăturii digitale, aceasta trebuie autorizată la ANAF pentru a putea fi folosită în numele firmei. Accesați formularul de înregistrare: https://www.anaf.ro/InregPersFizicePublic/formularjuridice.jsp#pj . Documentul de confirmare se generează conform instrucțiunilor primite de la furnizorul semnăturii digitale. În secțiunea „Documente justificative”, încărcați o arhivă .zip care să conțină actul constitutiv al firmei (sau rezoluția de înființare PFA) și copie după cartea de identitate a administratorului.
Intră pe Oblio, completează formularul și apasă butonul Salvare.
Folosiți CIF-ul firmei (CUI), nu codul de TVA intracomunitar.
Urmează instrucțiunile din materialul video sau ghidul pentru conectarea semnăturii digitale în Oblio.
Intră pe Facturis Online și crează-ți contul.
Folosiți CIF-ul firmei (CUI), nu codul de TVA intracomunitar.
În Configurare > Integrari > e-Factura, tabul Trimitere Automată, setează frecvența dorită (ex. la 60 de minute de la creare), bifează Activează și apasă Salvează.
Dacă ați ales Oblio la pasul 2, continuați cu pasul 3.1. Dacă ați ales Facturis Online, continuați cu pasul 3.2.
Atenție! Facturile nu vor fi procesate în ManagerFlota fără integrarea cu un program de facturare. Finalizați integrarea pentru a sincroniza facturile automat.
Intră în Oblio > Integrari > ManagerFlota sau accesează https://www.oblio.eu/integrari/managerflota și apasă Integrează.
Este necesar să descărcați manual facturile o dată la 5 zile de la ultima încărcare.
Uber, Bolt și celelalte platforme nu oferă în prezent o metodă oficială de preluare automată a facturilor, iar singura procedură acceptată este descărcarea manuală, conform pașilor de mai jos. Automatizarea acestui proces nu este posibilă, deoarece ar putea fi interpretată ca o acțiune contrară termenilor și condițiilor platformelor.
Deschide portalul Blue Fleet: https://blue.ro/earningsdash/, selectează perioada dorită și descarcă fișierul CSV.
Folosește fișierele descărcate la pasul anterior exact în formatul original. Manager Flota le procesează automat și trimite facturile către programul tău de facturare și în SPV.
Facturile trimise ajung în programul de facturare în minimum 1 oră de la import. Verifică cele două coloane principale din tabel:
Fișierul încărcat nu conține facturi sau ai încărcat un fișier greșit.
Durează câteva ore până când vom sincroniza facturile în SPV. Va trebui să verifici că ai respectat pasul 3. În cazul în care nu ai introdus emailul și Secret API Key, nu vom putea trimite facturile în SPV.
Clientul nu și-a completat toate datele. Dă click pe Modifică și adaugă CIF-ul firmei (îl poți găsi rapid printr-o căutare Google).
Această eroare apare atunci când CIF-ul clientului nu aparține unei firme din România sau este introdus greșit în factura emisă prin Oblio. Pentru clienții din afara României sau pentru entități fără CIF valid, nu există obligativitatea transmiterii în SPV, iar factura nu poate fi trimisă automat.
Cum verificați dacă CIF-ul clientului este corect:
Dacă găsiți compania după nume, dar CUI-ul este diferit, utilizați CUI-ul corect în factura din Oblio.
Mesajul apare la facturile către persoane fizice:
Factura cu id_incarcare=XXXXXXXXXXXXXXXX nu poate fi comunicata catre destinatar (BT-47 – lipsa identificator) Va informam ca ave?i
obliga?ia transmiterii facturii catre destinatar, în conformitate cu prevederile art. 10^1, alin. 4 din OUG nr. 120/2021.
nu este o eroare, este o informare ce apare la toate facturile către persoane fizice.
Dacă o factură are un CIF greșit și nu puteți identifica corect firma, o puteți modifica astfel încât să fie transmisă în SPV ca factură emisă către persoană fizică. Urmați pașii de mai jos:
Abonamentul eFactura poate fi activat oricând și se reînnoiește automat lunar, în aceeași zi și la aceeași oră. Facturile sunt contorizate începând cu data de 1 a lunii până la momentul încărcării lor.
Dacă se depășește limita permisă, încărcarea va fi blocată până la activarea unui abonament mai mare sau până la începutul lunii următoare, când contorul se resetează automat.
Abonamentele nu se cumulează între ele. Se ia în considerare doar cel mai mare abonament activ. De exemplu, dacă aveți active eFactura 150 și eFactura 750, limita totală va fi de 750 de facturi.
Aceasta este o eroare de autorizare între Oblio și ManagerFlota. Pentru a o remedia, este necesar să refaceți integrarea dintre Oblio și ManagerFlota, conform pasului 3.1
După ce realizați modificările, vă rugăm să ne scrieți pentru ca un coleg din echipa de suport să vă retransmită facturile în SPV.
Această eroare indică faptul că abonamentul dumneavoastră Facturis Online a expirat și platforma nu mai permite emiterea sau preluarea de documente noi. Vă rugăm să ne scrieți după ce abonamentul a fost reînnoit, pentru ca un coleg din echipa de suport să retrimită facturile care au avut erori.
Această eroare apare atunci când există o neconcordanță între datele introduse în ManagerFlota și cele din contul Facturis Online. Verificați următoarele:
Utilizatorul standard pentru Facturis este: admin. Cheia API precompletată este cea corectă .Verificați dacă parola contului Facturis a fost introdusă corect
CIF-ul trebuie să fie identic 1:1 (fără spații, fără RO în plus, fără variante diferite). Verificați în ManagerFlota: Setări → Profil companie și în Facturis Online: Configurări → Date firmă → Cod fiscal
După corectarea situației, vă rugăm să ne lăsați un mesaj pentru ca echipa noastră să retransmită facturile care au generat erori.
Această eroare indică faptul că abonamentul gratuit Oblio a expirat. Pentru a continua emiterea facturilor, este necesar să achiziționați un abonament activ Oblio.
După ce faceți plata, vă rugăm să ne scrieți pentru a putea retrimitere facturile care au rămas în eroare.
Această eroare apare atunci când există o neconcordanță între CIF-ul din ManagerFlota și CIF-ul din contul Oblio. Verificați următoarele:
Accesați Setări → Profil companie și verificați:
În Oblio accesați Setări → Date firmă → Cod fiscal. Dacă este greșit, corectați-l.
Dacă aveți mai multe firme, este posibil să fi conectat contul greșit. Refaceti integrarea urmând pasul 3.1
După corectarea situației, vă rugăm să ne lăsați un mesaj pentru ca echipa noastră să retransmită facturile care au generat erori.
Manager Flota este singura platformă de administrare a flotelor de transport alternativ. Poți gestiona șoferii, plățile săptămânale, contracte de închiriere mașini și rapoarte instant.
Înapoi acasă